Daewoo Motor zostało uznane za bankruta w listopadzie zeszłego roku, gdy długi koncernu sięgnęły 17 miliardów dolarów.
"Nie możemy nic zrobić. Wszystko zależy od banków nas kredytujących" - powiedział rzecznik Daewoo Motor Kim Ki-ho. Zamknięcie trzech koreańskich fabryk koncernu może jednak utrudnić negocjacje dotyczące ostatecznego przejęcia Daewoo przez amerykański koncern General Motors. We wrześniu Amerykanie podpisali niewiążący list intencyjny w sprawie wykupu zbankrutowanego koncernu koreańskiego. General Motors wraz ze swoim partnerem Fiatem planowali podpisać wiążace porozumienie w tej sprawie przed końcem roku. Umowa ma objąć jedynie cztery z 16-stu fabryk Daewoo Motor.
Koreański koncern produkuje obecnie dwa miliony samochodów rocznie, z czego połowę w trzech fabrykach w Korei Południowej. W tym roku spodziewany zysk Daewoo Motor ma wynieść 5 miliardów dolarów.