Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sprzedaż aut spadła o ponad 27 proc.

0
Podziel się:

Sprzedaż nowych samochodów osobowych po dziesięciu miesiącach tego roku spadła o 27,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosła 199.909 aut - podała firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny.

Sprzedaż nowych samochodów osobowych po dziesięciu miesiącach tego roku spadła o 27,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosła 199.909 aut - podała firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny.

W październiku 2005 roku sprzedano 15.774 auta, czyli o 8,3 proc. mniej niż we wrześniu i o 19,8 proc. mniej niż w październiku 2004 roku.

"Prognozy analityków i producentów przewidywały spadek tegorocznej sprzedaży nowych samochodów, jednak chyba nikt nie spodziewał się aż tak niskiego rezultatu. Tak słabego wyniku nie notowano od ponad dwunastu lat" - napisano w raporcie Samar.

Mniejszą sprzedaż niż w październiku tego roku zanotowano ostatni raz w sierpniu 1993 roku, kiedy to sprzedano na polskim rynku 13.704 auta.

Liderem rankingu sprzedaży pozostaje Skoda, która do końca października sprzedała 23.143 auta (o prawie 33 proc. mniej niż rok wcześniej). Udział czeskiej marki w polskim rynku wynosi 11,6 proc.

Na drugim miejscu ponownie uplasowała się Toyota, której auta kupiło od początku roku 22.541 osób, o 26 proc. mniej niż rok wcześniej. Toyota posiada 11,3 proc. udziału w polskim rynku.

Fiat sprzedał w ciągu dziesięciu miesięcy 20.766 aut, co oznacza spadek o 54,7 proc. Udział tej marki w polskim rynku wynosi obecnie 10,4 proc. W październiku Fiat, jako jedyny producent, przekroczył pułap sprzedaży 2.000 aut, sprzedając 2.017 samochodów. Było to jednak nadal o 23,6 proc. mniej niż przed rokiem.

Czwarte miejsce w rankingu zajmuje Opel, który sprzedał 17.527 aut, o 33,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Na piątej pozycji znajduje się Ford, który znalazł od początku roku 16.026 nabywców, o 35,2 proc. mniej niż przed rokiem.

Trzy kolejne lokaty należą do przedstawicieli francuskiego przemysłu samochodowego. Szóstą marką na polskim rynku jest Renault ze sprzedażą w wysokości 14.316 aut, o 46,2 proc. mniej niż przed rokiem.

Peugeot sprzedał 13.091 sztuk (spadek o 30,3 proc.), a na ósmym miejscu znalazł się Citroen (11.493 auta, wzrost o 17,4 proc.).

Dziewiąta pozycja w rankingu należy ponownie do Volkwagena, który sprzedał od początku roku 9.977 aut, o 23,3 proc. mniej niż przed rokiem, a pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych marek zamyka Honda z wynikiem 8.524, o 5,4 proc. mniej.

Na rynku samochodów dostawczych sytuacja okazała się nieco lepsza. Po dziesięciu miesiącach sprzedaż wyniosła 27.944 sztuki, co oznacza spadek o 4,4 proc.

Tytuł lidera zachował Fiat, który sprzedał od początku roku 6.295 pojazdów dostawczych, o 15,5 proc. mniej niż przed rokiem. Kolejne miejsca zajęli: Volkswagen (4.220), Ford (2.920), Renault (2.759), Mercedes (2.146), Peugeot (2.036), Opel (1.921).

Dalsze lokaty należą do Intralla (1.420), Citroena (1.359) i Kia (973).(PAP)

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)