'Najtragiczniej wyglądało pierwsze półrocze - w tym okresie zanotowano ponad 60% wszystkich plajt dotkomów od stycznia 2000 r.' - powiedział Tim Miller z Webmergers.
W analogicznym okresie roku ubiegłego z internetowego ringu zeszło jedynie 36 firm, w ciągu ostatnich sześciu miesięcy aż 330. 'Zauważyliśmy szybką reakcję rynku na kłopoty w branży - serwisy B2C zaczęły ewoluować w kierunku ISP albo też zaczęły specjalizować się w ofertach B2B' - stwierdził Miller.
W ubiegłym tygodniu Michael Dell powiedział na konferencji w Oslo, że 'dotkomy nie przestaną upadać, na rynku zapanuje ostra walka konkurencyjna'. Być może po przejściu fali upadków przedsiębiorstw słabych, posiadających mało elastyczną i nierealną strategię biznesową, nadejdzie czas stabilizacji na rynku. Na to trzeba będzie jednak jeszcze poczekać - póki co liczba bankrutów wzrasta.