Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Marka własna Lidla w Kauflandzie. Sieci łączą siły

42
Podziel się:

W marketach sieci Kaufland pojawiła się marka własna Parkside, dostępna do tej pory jedynie w sklepach Lidla. Obie sieci należą do tego samego niemieckiego właściciela. O powodach nawiązania współpracy między dyskontami i jej wpływie na rynek piszą wiadomoscihandlowe.pl.

Marka własna Lidla w Kauflandzie. Sieci łączą siły
Marka własna Lidla - Parkside - będzie dostępna również w ofercie Kauflandu (Getty Images, Beata Zawrzel/NurPhoto)

Serwis zwraca uwagę, że w prezentowanych w ostatnim czasie spotach reklamowych Parkside nie padła nazwa sieci Lidl, do której należy marka. "To sygnał, że brand Parkside stał się na tyle mocny i rozpoznawalny, że może zacząć funkcjonować bez wsparcia Lidla, jako samodzielna marka, a w zasadzie private brand. Warto dodać, że marka ma własną stronę internetową" - czytamy.

Pod marką Parkside sprzedawane są odkurzacze, myjki ciśnieniowe, szlifierki kątowe, pistolety do malowania, lampy LED, wiertarki udarowe czy akumulatory, a także odzież z logo Parkside.

W swoim sklepie online Lidl oferuje prawie 800 różnych produktów marki. Ta oferta była w ostatnim czasie rozbudowywana.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Lepiej na to uważać. Marketingowe sztuczki, przez które w supermarketach wydajemy więcej

Marka Parkside także w Kauflandzie

Okazuje się, że kampania promocyjna była adresowana nie tylko do klientów planujących remont i prace ogrodowe, ale była również wstępem do debiutu marki własnej Lidla w 240 działających w Polsce sklepach sieci Kaufland.

Obie sieci należą do tego samego właściciela - niemieckiej Grupy Schwarz. W 2021 r. spółka zapowiedziała działania na rzecz zacieśnienia współpracy między Lidlem a Kauflandem w zakresie produktów spoza branży spożywczej.

Władze Grupy Schwarz przekonują, że zacieśnienie współpracy oraz centralizacja części zakupów jest nieunikniona i wiąże się z możliwością poprawy wyników. Do tej pory działy zakupów Lidla i Kauflandu funkcjonowały oddzielnie. "Szacuje się, że udział produktów niespożywczych w obrotach Lidla wynosi nieco poniżej 15 proc., a w sklepach Kaufland waha się od 5 do 10 proc." - wskazują wiadomoscihandlowe.pl. Argumentem za bliższą współpracą ma być także usprawnienie łańcucha dostaw towarów spoza Europy, zakłóconego z powodu pandemii COVID-19.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(42)
Ola
7 miesięcy temu
Połączą siły 👏, zyski ogromne . A kto na to wszystko robi , pracownik na markecie. A ile jest warty , wiecie co prezesi zarabiacie miliony i wasi pseudo gf-owie i vk- lowie 😂! Którzy za nic mają tych ludzi pracujących na marketach .
Klient
rok temu
A co na takie połączenie sił ma do powiedzenia Unia Europejska... oczywiście nie widzi w tym żadnego problemu...
Arzesz
rok temu
Parkside to najlepsze elektronarzędzia do leżenia w garażu i wyciągania ich raz w roku na 20 minut pracy
sir henry
rok temu
Mam kilka maszyn ich produkcji i zrobilem najlepsze doswiadczenia.W stosunku jakosci do ceny nie ma nic lepszego!
tom
rok temu
Obydwie należą do Schwarz Group czyli jednej grupy kapitałowej. Sam fakt, że w jednym i drugim będzie można kupić Parkside mnie jakoś nie zadziwia. Dziwne jest to, że trzeba było tak długo na to czekać i fakt, że sieci nie informują o tym, że mają jednego właściciela.
...
Następna strona