TP SA liczy, że dzięki utrzymywaniu kosztów pod kontrolą i bardziej skutecznej walce o klienta, w kolejnych miesiącach Centertel będzie w stanie osiągać coraz wyższą marżę operacyjną brutto - poinformował prezes Centertela Jean Marc-Vignolles.
"Jesteśmy przekonani, że Centertel będzie poprawiał swoją marżę operacyjną brutto od drugiego kwartału" - powiedział Vignolles podczas środowej telekonferencji z analitykami.
Centertel chce skupić się na ściślejszej kontroli kosztów i podjęciu bardziej zdecydowanych działań marketingowych w celu utrzymania klientów.
Marża operacyjna brutto Centertela (GOM jako proc. przychodów) wyniosła w I kwartale 2006 roku 29 proc. i była niższa o 10 pkt. proc. wobec I kwartału 2005 roku.
Zysk operacyjny Centertela w pierwszym kwartale 2006 roku wyniósł 232 mln zł, przy przychodach w wysokości 1,73 mld zł. Na koniec marca 2006 roku Centertel miał 10,4 mln klientów.
Zysk operacyjny grupy TP z telefonii komórkowej spadł o 34 proc. w pierwszym kwartale 2006 roku w stosunku do analogicznego okresu 2005 roku. Przychody natomiast wzrosły o 21 proc. rok do roku.
TP SA zapowiadała wcześniej, że Orange ma mieć 11,5 mln klientów na koniec '06 i 13 mln klientów w 2008 roku.
Miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wyniósł w pierwszym kwartale 2006 roku 54,7 zł wobec 59,5 przed rokiem. Natomiast koszt pozyskania abonenta (SAC) spadł do 153,2 zł z 188,1 zł w pierwszym kwartale 2005 roku.
"Sądzę, że z powodu bardzo agresywnej konkurencji na rynku nie ma powodu, aby zakładać, że stosunkowo dobry trend w ARPU będzie trwał" - powiedział także Vignolles.
TP podała, że szacunkowy udział PTK Centertel w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na koniec pierwszego kwartału 2006 roku wyniósł 34 proc. w porównaniu do 33,9 proc. na koniec 2005 roku.