"Nasza strategia rozwoju opiera się na wzroście organicznym w Polsce i poza nią. Obecnie w ogóle nie myślimy o przejęciach" - powiedział na konferencji po ogłoszeniu wyników kwartalnych.
"W tym roku uruchomiliśmy sieć Cropp i to nie jest nasze ostatnie słowo. Chcemy bowiem uruchamiać nowe sieci" - dodał.
Według niego w przyszłym roku firma podejmie decyzje co do koncepcji nowej sieci sklepów.
"Chcemy się rozwijać poszerzając grono klientów. Badamy różne kierunki rozwoju, np. sklepy z czapkami czy sklepy z ofertą dla 35-latków" - powiedział Pachla.
Według niego nowa sieć mogłaby zacząć działać w ciągu roku od podjęcia decyzji o jej uruchomieniu.
Wiceprezes powiedział, że firma nie widzi potrzeby finansowania nowego projektu przez emisję akcji, gdyż może go sfinansować ze środków z kredytów i z własnych zysków.
Do marca tego roku LPP prowadził jedną sieć sklepów z odzieżą pod marką Reserved, adresowaną do osób w wieku 17-27 lat.
W marcu firma zaczęła rozwijać nową sieć z odzieżą, pod marką Cropp, skierowaną do osób w wieku 13-20 lat.
Powierzchnia sklepów Reserved wynosi 500-1000 m kw., a Cropp 230-400 m kw.
W planach do końca tego roku firma ma zwiększenie sieci sklepów Reserved o 11 nowych placówek w kraju oraz powiększenie powierzchni 3-4 z obecnych 71 placówek zlokalizowanych w Polsce.
Za granicą firma ma obecnie 25 sklepów Reserved w siedmiu krajach. Do końca roku planuje uruchomienie za granicą 7-10 sklepów pod tą marką w krajach, gdzie już działa.
Obroty sieci Reserved wzrosły w pierwszym półroczu o 49 proc.
Natomiast sieć Cropp, która obecnie składa się z 27 sklepów, do końca roku ma się powiększyć do około 40 placówek, a w przyszłym roku liczba ta ma zostać podwojona.
LPP poinformowało, że sprzedaż sieci Cropp w przeliczeniu na 1 m kw. jest powyżej oczekiwań. W ciągu czterech miesięcy sprzedaż tej sieci przekroczyła 10 mln zł, a na koniec roku ma wynieść co najmniej 25 mln zł.
Firma liczy na wyraźny zysk sieci Cropp już w 2005 roku, kiedy to udział tej sieci ma stanowić 10-20 proc. wszystkich obrotów firmy.
Jak poinformował wiceprezes, we wrześniu tego roku firma ma zakończyć sprzedaż odzieży do hipermarketów i hurtowni.
Po wynikach za drugi kwartał 2004 roku opublikowanych w poniedziałek firma podtrzymała prognozę skonsolidowanych wyników na 2004 rok, zakładającą 43 mln zł zysku netto i 550 mln zł przychodów.
W pierwszym półroczu grupa LPP miała 223,2 mln zł przychodów oraz 9,1 mln zł zysku netto.
Sama spółka LPP zanotowała w drugim kwartale w stosunku do analogicznego okresu 2003 roku wzrost przychodów o 23,5 proc. do 110,4 mln zł oraz spadek zysku netto o 14,6 proc. do 8,8 mln zł.
Po dwóch kwartałach spółka zanotowała wzrost przychodów o 27,8 proc. do 211,2 mln zł oraz spadek zysku netto o 9,4 proc. do 14,4 mln zł.
Na wyniki LPP wpłynęły niestandardowe koszty (10,1 mln zł) związane z uruchomieniem sieci Cropp, wdrożeniem systemu informatycznego oraz wcześniejsze sprowadzenie towaru oferowanego w kolekcji jesień-zima, dzięki czemu koszty zakupów spadły o 7-10 proc.
Po ogłoszeniu wyników kurs LPP o godz. 14.05 spadł o 2 proc., do 480 zł.