- poinformował PKN w piątek.
"Spółka (PKN), działając poprzez niemieckie spółki zależne, ma zamiar kontynuować działalność nabytych w Niemczech stacji benzynowych. Zarząd spółki postrzega transakcję jako ważny krok w kierunku wprowadzania swojej strategii ekspansji regionalnej" - napisano w komunikacie.
Wykonanie umowy uzależnione było od spełnienia szeregu warunków, między innymi od zatwierdzenia transakcji przez organy ochrony konkurencji RFN oraz Unii Europejskiej. PKN informował w grudniu zeszłego roku, że po zamknięciu transakcji do końca 2003 roku ma nastąpić zmiana marki stacji z BP na Orlen.
Zgodnie z przepisami antymonopolowymi, BP był zmuszony zmniejszyć swój udział w rynku w Niemczech o 4 proc. - do 22 proc. Jego rywal - Royal Dutch/Shell Group, który nabył sieć stacji DEA od RWE, musiał pozbyć się w Niemczech 5 proc. stacji.