Kwota 340 mln to suma zwiększonych przychodów i oszczędności w kosztach pomniejszona o poniesione koszty.
"To odzwierciedla efekt nowych projektów, nowych inicjatyw strategicznych, których ostateczne zakończenie będzie miało miejsce w styczniu 2007 roku" - powiedział Wancer.
Dodał, że z kwoty 340 mln złotych, około 200 mln będzie pochodzić ze strony przychodów.
Koszty poniesione na wdrażanie strategii w latach 2004-2006 to około 170 mln złotych. Wcześniej bank zapowiadał, że tylko inwestycje związane z nowymi planami wyniosą 100 mln złotych.
Wdrożenie nowej strategii pozwoli osiągnąć BPH w 2006 roku wskaźnik ROE przed opodatkowaniem 22 proc., a wskaźnik kosztów do przychodów 51 proc. W 2003 roku ROE przed opodatkowaniem Banku BPH wyniósł 11,7 proc. Współczynnik koszty/dochody wyniósł na koniec I kwartału 2004 roku 56,8 proc.
Strategia zakłada, w bankowości detalicznej, otworzenie 77 nowych placówek w rejonach o dużym potencjale gospodarczym. Do 2009 roku BPH chce zwiększyć do 20 proc. udział w rynku klientów zamożnych i średnio zamożnych z posiadanych obecnie 8-10 proc.
W tym celu bank zamierza skupić się na rozwoju najważniejszych dla tego segmentu produktów, kredytów hipotecznych, kart kredytowych oraz funduszy inwestycyjnych.
Po wdrożeniu strategii efektywność w segmencie klientów masowych ma wzrosnąć o 25 proc.
Plany odnośnie pionu korporacyjnego to przede wszystkim wzrost przychodów, bez radykalnego zwiększania udziałów rynkowych.
Nowa strategia banku planuje, że BPH stanie się liderem w bankowości transakcyjnej oraz w bankowości internetowej dla klientów korporacyjnych. Bank chce również zwiększyć sprzedaż produktów skarbowych dla średnich przedsiębiorstw.
Bank planuje po wdrożeniu strategii stać się liderem w bankowości internetowej w sektorze przedsiębiorstw.
Strategia zakłada również wdrożenie w banku nowoczesnych systemów informatycznych, przede wszystkim CRM.
W ramach strategii planowana jest optymalizacja zatrudnienia w banku. Zarząd zamierza zaproponować części pracowników relokację lub zmianę kwalifikacji, a ci którzy się na to nie zdecydują, objęci zostaną programem osłonowym. Bank szacuje, że maksymalnie 3 proc. rocznie (przez trzy lata) z 10.000 pracowników odejdzie z BPH.
Jednocześnie bank będzie zatrudniał pracowników do nowych oddziałów.