Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

AGORA – aukcja akcjami AMS

0
Podziel się:

Agora podwyższyła cenę w wezwaniu do sprzedaży akcji AMS do 70 zł za akcję z 63 zł.

Ponadto spółka poinformowała, że wezwanie dojdzie do skutku jeśli złożone zostaną zapisy na sprzedaż co najmniej 1.003.394 akcji, dających 20% głosów na WZA AMS. Jest to reakcja na wezwanie ogłoszone przez francuską spółkę JCDecaux, która wezwała do sprzedaży 1.254.000 akcji AMS, dających prawo do 24,99% głosów, po 66 zł za akcję. Przyjmowanie zapisów w tym wezwaniu będzie trwało od 17 do 30 kwietnia br. BB Investment nie zamierza odpowiedzieć na wezwanie JCDecaux gdyż cenę, jaką spółka ta proponuje za akcje AMS, jest zbyt niska.

Ruch francuskiej firmy to obrona swoich interesów przed poczynaniami Agory. Należy pamiętać, ze JCDecaux już wcześniej rozmawiał z zarządem AMS. Firma francuska to trzecia firma na świecie w branży reklamy zewnętrznej (o obrotach 1,4 mld euro w 2000 r.). JCDeacaux jest już obecna na Węgrzech i w Czechach więc naturalnym wydaje się jej zainteresowanie największym rynkiem w regionie jakim jest Polska. Jak widać z wypowiedzi głównego akcjonariusza i jego deklaracji co do sprzedaży akcji AMS na przełomie 2001/2002 inwestorowi branżowemu, większe szanse na odkupienie akcji od BB Investment miałby JCDecaux. Jednak BB Investment mówi o ok. 100 zł. Rozsądna cena za pakiet mniejszościowy to 60-70 zł (do pakietu dającego kontrolę należałoby dorzucić 20-30%). Pytanie czy firma francuska będzie skłonna zapłacić więcej i czy podwyższy cenę swojego wezwania. Francuska firma na decyzję ma czas do końca dzisiejszego dnia – dzisiaj kończy się wezwanie Agory.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)