Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Spółki Polskiego Radia powinny przyjmować takie strategie, które zapewnią im odpowiednia pozycję na całym rynku medialnym w Polsce

0
Podziel się:

Tak wiceminister skarbu Michał Chyczewski odniósł się do coraz mniejszych wpływów z abonamentu i coraz gorszej sytuacji rozgłośni regionalnych Polskiego Radia.

Poseł PiS Andrzej Walkowiak zwrócił się do ministra skarbu z pytaniem, jak będzie wyglądało finansowanie Polskiego Radia, skoro Platforma Obywatelska deklarowała zniesienie abonamentu i zachęca do jego niepłacenia. Z tego powodu wpływy abonamentowe w ostatnich miesiącach znacznie się zmniejszyły.

Poseł Walkowiak podkreślał, że te niedobry finansowe najbardziej uderzyły w rozgłośnie Polskiego Radia.

Andrzej Walkowiak pytał ministra skarbu, jak ten zamierza poprawić sytuację ekonomiczną spółek Polskiego Radia. W odpowiedzi podsekretarz stanu w resorcie skarbu Michał Chyczewski podkreślił, że dużym nadużyciem jest twierdzenie, że PO namawia do niepłacenia abonamentu. Dodał, że pytanie, jak powinny w przyszłości zdobywać pieniądze rozgłośnie Polskiego Radia, należy kierować do ich zarządów. Jego zdaniem są zarządy rozgłośni, które świadome zagrożeń wynikających ze zmniejszenia wpływów podejmują działania komercyjnie i nie przeszkadza im to spełniać misji.

Wiceminister Chyczewski podkreślił, że przychody z abonamentu stanowią nawet 85 procent przychodów spółek radiowych i w jego opinii to zbyt wiele.

Poseł Walkowiak dociekał jednak, jaki model biznesowy powinny zastosować spółki Polskiego Radia. Czy rozgłośnie powinny zwolnić dziennikarzy i zrezygnować z misji na rzecz uzyskiwania wpływów z reklam? Wiceminister Chyczewski wyjaśnił, że działania komercyjne nie pozbawiają radiowych spółek możliwości tworzenia programów związanych z misją.

Wiceminister skarbu podkreślił, że finansowanie radiowych rozgłośni jedynie z przychodów abonamentowych jest szkodliwe dla tych spółek.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)